Shogun 2: Total War – luptătorii samurai se întorc pe 15 martie

| 21.01.2011
Shogun 2: Total War – luptătorii samurai se întorc pe 15 martie

Shogun 2: Total War vine la 10 ani după primul
joc al seriei şi aduce numeroase numeroase îmbunătăţiri la nivel de
gameplay şi complexitatea lumii de joc.

Povestea jocului se desfăşoară în anul 1545, în
timpul războiului de unificare a Japoniei. Ca şi jucător te
regăseşti în postura de lider al unuia din numeroasele clanuri
japoneze, prins într-o luptă acerbă pentru unificarea
Japoniei
sub steagul propriului clan.

Spre deosebire de primul joc al seriei, Shogun 2: Total
War
preia numeroase inovaţii introduse în jocuri ca
Napoleon: Total War, pentru a ţese un joc mai bine
închegat şi mai imersiv.

În ceea ce priveşte latura estetică a jocului, producătorii au
acordat o atenţie deosebită artei japoneze, alegând dintre imagini
ale unor opere de artă originale pentru crearea elementelor de
interfaţă şi detalii cum ar fi fundalurile pentru ecranul de
încărcare a jocului, mesajul afişat la câştigarea sau pierderea
unor bătălii.

Motorul grafic folosit pentru generarea lumii de joc face parte
din generaţia DirectX 11 şi foloseşte procedee
avansate pentru iluminare şi generarea personajelor 3D, cum ar fi
tehnologia tessellation pentru creşterea nivelului
de detaliu din joc. Mulţumită acestei tehnologii, fiecare luptător
din joc poate fi reprezentat folosind până la 1000 de
poligoane
, crescând considerabil nivelul de detaliu fără a
degrada prea mult performanţa jocului.

Armatele din Shogun 2 pot căpăta proporţii impresionante, jocul
permiţând cel puţin la nivel teoretic existenţa a până la
58.000 unităţi de atac, pentru care putem alege
dintr-un total de 30 tipuri diferite de soldaţi
şi maşini de luptă.

Bătăliile navale întâlnite prima dată în
Napoleon: Total War continuă şi în Shogun 2, duse de această dată
în estul îndepărtat, în ape presărate cu numeroase
capcanele topografice, cum ar fi recifuri de
corali şi regiuni de coastă stâncoase, ce nu permit debarcare
armatei de războinici.

Campaniile de asediu au fost şi ele revizuite pentru a reflecta
mai bine tacticile de atac întâlnite în Japonia feudală. Luptele
desfăşurate în vecinătatea castelelor pietruite pot avea loc în
preajma unuia dintre cele trei tipuri de
fortăreţe
: montană, de şes sau regiune de coastă.
Castelurile pot avea până la cinci niveluri diferite de
fortificări, iar în loc de a sta ascunşi în spatele zidurilor
groase, războinicii au posibilitatea de a deschide parţial porţile
cetăţii, îngrădind apoi trupele invadatoare, prinse într-o capcană
din care nu pot scăpa.

AI-ul din Shogun 2: Total War a fost
îmbunătăţit considerabil faţă de primul joc al seriei, o atenţie
deosebită fiind acordată asupra tacticii de bătălie, adaptată atât
pentru începători dar şi jucători veterani.

Shogun 2: Total War va fi lansat în versiune
pentru PC, în jurul datei de 15
martie
a acestui an.

Părţi pozitive
  • Avioane modelate mai detaliat şi fidele versiunii reale
  • Poveste complexă şi bine elaborată
  • Harti de joc generate folosind imagini prin satelit de rezoluţie înaltă
Părţi negative
  • Scene cinematice animate necorespunzător
  • Pilotarea avioanelor poate fi o experienţă frustrantă pentru începători
  • Scenariul jocului este complicat şi uneori greu de urmărit
  • Efecete speciale neconvingătoare, mai ales exploziile