Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

| 25.01.2011
Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

H.A.W.X. 2, al doilea joc al seriei H.A.W.X. vine cu lecţiile
bine învăţate, remediind multe din neajunsurile pentru care a fost
criticat în numeroase review-uri, dar şi de către fanii din lumea
întreagă.


Modelele avioanelor sunt mai detaliate şi mult mai fidele
versiunilor reale, producătorii jocului având grijă ca acestea să
ofere o experienţă cât mai realistă, atât din punct de vederea al
aspectului vizual dar şi a dinamicii de zbor.

Peisajul lumii de joc este şi de această creat folosind
imagini reale obţinute cu ajutorul sateliţilor
aflaţi pe orbita pământului, însă mai bine finisate şi mai
detaliate, după ce fanii primului joc au criticat aspectul pixelat
şi neclar pe care peisajul îl căpăta în zborurile la altitudini
joase.

Calitatea graficii

Motorul grafic folosit de H.A.W.X. 2 este îmbunătăţit
considerabil faţă de primul joc, integrând acum suport complet
pentru noul API DirectX 11.

Poate ce-a mai importantă tehnologie introdusă de API-ul DirectX
11, folosirea procedeului tessellation capătă o
importanţă deosebită pentru un joc cum este H.A.W.X. 2, permiţând
generarea elementelor geografice din lumea de joc la un nivel de
detaliu imposibil de atins prin alte mijloace. Terenul , dealurile
şi piscurile montane, toate sunt extrem de detaliate şi dau o
senzaţie de profunzime întregului peisaj.


Plafonul de nori este bine reprezentat şi are un rol important
în bătăliile aeriene pe care le porţi, putând fi folosit pentru a
te ascunde şi a-ţi surprinde inamicul.

Exploziile, poate cele mai spectaculoase efecte speciale din
orice film de acţiune de la Hollywood, au fost cumva împinse mai la
urmă pe lista cu lucruri de îmbunătăţit în H.A.W.X. 2, fiind
şterse, prea simple şi total neimpresionante. Am fost foarte
dezamăgit să văd că în urma fumului şi exploziei iniţiale,
prăbuşirea unui avion nu lasă în urmă nici un fel de epavă sau
devastare asupra locului de impact. Este totuşi posibil ca în
luptele aeriene foarte intense să fi lovit de epava avionului pe
care tocmai l-ai doborât, dacă încă te afli la o distanţă suficient
de mică faţă de acesta.


În timp ce avioanele sunt copii fidele ale versiunilor reale,
privind mai de aproape observăm că piloţii aflaţi la manşă seamănă
mai degrabă cu nişte marionete de circ prost executate. Secvenţele
cinematice realizate folosind motorul 3D includ şi conversaţii
purtate de piloţi, în care nu putem decât să ne amuzăm de stângăcia
cu care are personajele mimează vorbirea.

Coloana sonoră

Efectele audio din H.A.W.X. 2 sunt de bună calitate, iar fiecare
început de misiune este acompaniat de o melodie de fundal, în
stilul filmelor de acţiune de la Hollywood. Replicile personajelor
oarecum greu de înţeles atunci când sunt auzite la radio, însă
putem pune asta pe seama încercării producătorilor de a crea o
atmosferă de joc mai autentică.


Scenariul jocului

În H.A.W.X. 2 vei juca rolurile a trei personaje diferite: un
pilot american din escadronul H.A.W.X., un
pilot britanic şi un pilot rus.
Fiecare dintre personaje are propria poveste de parcurs în lumea de
joc, însă luptele purtate de cei trei urmează în final un scop
comun. Povestea jocului are unele elemente în comun cu scenariul
din viitorul joc Ghost Recon: Future Soldier,
aşteptat în decursul acestui an.

Luptele purtate de escadronul H.A.W.X. se desfăşoară undeva
deasupra ţărilor lumii arabe, în timp ce pilotul din aviaţia
rusească are de înfruntat lupte cu insurgenţii din propria ţară. Ca
pilot britanic ai de rezolvat un incident în care un avion de
pasageri este deturnat de terorişti, chiar în timpul unui exerciţiu
de antrenament al escadrilei tale.

Povestea este destul de complexă şi uneori greu de înţes în
detaliu. Ave parte de misiuni de spionaj şi pericole la tot
pasul.


Gameplay

Stilul de joc din H.A.W.X. 2 se aseamănă mult cu cel din primul
joc al seriei, oferind o experienţă antrenantă şi distractivă,
chiar dacă avioanele sunt oarecum greu de controlat la început.

Dacă zborul este relativ uşor de stăpânit, sarcini ca
realimentarea avionului din zbor necesită ajustări fine şi multă
concentrare şi dexteritate.

Luptele aeriene sunt fără îndoială principalul element de
atracţie din joc, oferind multe manevre de experimentat pentru
doborârea adversarilor şi lasă suficient loc pentru exersarea
talentelor de pilot şi a imaginaţiei.

Atacarea ţintelor fixe aflate la sol este aproape la fel de
distractivă ca şi luptele aeriene, necesitând un control precis
asupra avionului, pentru care suntem recompensaţi cu satisfacţia de
a fi îngropat inamicul într-un covor de bombe.

Pe măsură ce progresăm în lumea de joc suntem recompensaţi cu
noi avioane de pilotat şi updrade-uri pentru cele existente, precum
şi creşterea nivelului de experienţă dobândit, ce ne permite să
executăm manevre mai sofisticate şi mai precise la manşa
avionului.


Sistemul de joc multiplayer

Modul de joc multiplayer pune la dispoziţie patru misiuni ce pot
fi parcurse în echipă, dar şi un mod bazat pe scenariul original al
jocului.

Modul de joc Team Battle permite organizarea de echipe cu mai
mulţi jucători, repartizaţi în două echipe. Luptele se duc în
stilul clasic al filmelor de la Hollywood, cu avioanele prinse în
lupte strânse şi care pun la grea încercare calităţile de
pilot.

Concluzie

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 este cu siguranţă un pas înainte pentru
seria H.A.W.X., având de oferit multe ore de joc cu lupte aeriene
în cer mai pur stil al filmelor de la Hollywood şi o poveste
suficient de complexă pentru a tine plictiseala la distanţă.

Calitatea graficii este în general bună, dar cu mici scăpări în
elemente cheie cum ar fi efectele speciale şi exploziile, sau
animaţia personajelor.

Sistemul de control al avioanelor este destul de greu de
stăpânit la început, mai ales pentru cei care nu au mai avut
contact până acum cu seria H.A.W.X., însă asta nu ar trebui să fie
un motiv prea mare de îngrijorare pentru cei nou veniţi.