Rage, un shooter care ne va tăia răsuflarea în 2011

| 08.12.2010
Rage, un shooter care ne va tăia răsuflarea în 2011

iD Software şi Bethesda Softworks, două nume mari
de pe tumultuoasa scenă a gaming-ului pe PC, pregătesc pentru 2011
First Person Shooter-ul Rage, un joc ce promite să
impresioneze
mai puternic decât a făcut-o Crysis
în 2007 sau Quake, Unreal şi Half-Life spre sfârşitul anilor ’90.
Sigur, genul FPS este reprezentat şi de alte titluri răsunătoare,
însă cele pe care le-am menţionat, alături de iteraţiile lor (Quake
2, 3 şi 4; Unreal Tournament, UT 2003, Counter-strike, HL2
ş.a.m.d.), sunt cu siguranţă cele mai cunoscute şi apreciate din
ultimii 10-12 ani.

Este fără îndoială imatur să lăudăm ceva chiar înainte de a
exista, însă putem să spunem că avem aşteptări înalte de la
Rage
. Motivele nu ţin doar de reputaţia companiilor care stau
în spatele lui, ci mai ales de dezvăluirile făcute până în
prezent.

Ultimul engine de la iD Software

Unul dintre aspectele cunoscute şi confirmate – motorul
grafic id Tech 5
. Anunţat iniţial la târgul E3 din 2007 şi apoi
prezentat într-o demonstraţie live la QuakeCon, id Tech 5 promite o
calitate excepţională de randare 3D cu suport pentru texturi
gigantice
(rezoluţii de până la 128.000 x 128.000 pixeli),
efecte vizuale avansate şi, special pentru a uşura munca
dezvoltatorilor, o inter-operabilitate între platformele importante
(Windows, Mac OS X, Linux, PS3, Xbox). Prin inter-operabilitate
înţelegem că un joc creat iniţial pentru Windows va putea fi apoi
rescris şi adaptat cu uşurinţă pentru console, Mac OS şi chiar
Linux.

În clipul de mai jos puteţi urmări trailer-ul Rage dezvăluit la
Quakecon 2009. La acea vreme, mulţi spuneau că Rage va fi un joc
obosit, fără elemente revoluţionare.

Trailer Rage – QuakeCon 2009

Anul acesta, la QuakeCon 2010, au ieşit la iveală şi mai multe
informaţii despre Rage, iar impresiile publicului şi criticilor au
fost cu totul altele, jocul fiind aclamat la scenă deschisă.

Trailer Rage – QuakeCon 2010

Rage – povestea

Acţiunea din Rage se desfăşoară în viitorul „nu foarte
îndepărtat”
, pe planeta Pământ, nimicită de asteroidul uriaş
Apophis. Aşadar, scenariul nu este unul chiar fictiv, din moment ce
acest corp există cu adevărat şi, mai mult decât atât, are o
traiectorie care ar putea cândva să ameninţe planeta noastră. În
prezent, Apophis este monitorizat de către agenţia NASA.

Scenariul imaginat de iD Software prezintă soluţiile luate de
Guvern înainte de inevitabila ciocnire. O parte a populaţiei
a fost adusă în stare de criogenie şi îngropată sub
pâmânt
, în nişte aşa numite „arce” (un fel de buncăre în care
încăpeau 12 – 16 persoane), menite să o protejeze de cataclism. Cei
care au rămas la suprafaţă şi au scăpat cu viaţă s-au transformat
în mutanţi

Jocul propriu-zis, aşa cum spuneam, începe după impactul cu
asteroidul
. Printre ruine şi zone deşertice nesfârşite,
asemănătoare cu cele din Fallout, puţinii supravieţuitori luptă să
reconstruiască lumea de dinainte.

Tu eşti unul dintre oamenii din subteran, unicul supravieţuitor
al unei arce, iar misiunea ta este îngreunată de regimul opresiv
auto-proclamat „the Authority„, dar şi de comunităţile de
mutanţi şi raideri care doresc să deţină controlul.

Scenariul ameţitor include şi confruntări bară la bară
(sau mai bine spus ţeavă la ţeavă şi „bullet la bullet”), între
vehicule improvizate, desprinse parcă din filmele „Mad
Max”.

Lansarea Rage, în septembrie 2011

Deocamdată atât despre Rage, rămâne ca până la data lansării
jocului, programată în septembrie 2011, să vă mai ţinem la curent
cu trailere şi detalii despre scenariu şi gameplay.

Părţi pozitive
  • arsenalul şi partea de shooter, care funcţionează aşa cum ar trebui
  • viziunea artistică şi iluminarea
  • misiunile cooperative
Părţi negative
  • poveste, personaje şi univers subdezvoltate
  • componenta RPG de-a dreptul inutilă
  • cursele cu maşini, mai ales cele online, puteau să lipsească
  • fără multiplayer clasic
  • texturi neclare şi compresate până la refuz
  • optimizare dezastruoasă pentru placile video AMD/ATi