Dragon Age 2, un Action RPG pentru cei calculaţi

| 03.03.2011
Dragon Age 2, un Action RPG pentru cei calculaţi

Dragon Age II este un RPG (Role
Playing Game), produs de Bioware şi publicat de Electronic Arts, şi
reprezintă următorul episod al jocului cu acelaşi nume care va fi
lansat în Europa pe 11 martie 2011.

Producătorii au declarat că jocul va
fi disponibil atât pe PC cât şi pe consolele Microsoft Xbox 360 şi
Sony Playstation 3, lansarea fiind realizată simultan pentru toate
trei.

Jucătorul poate alege să joace acest
RPG (Role Playing Game) folosind modul standard controlând pe rând
fiecare personaj sau poate pune pauză şi să le programeze atacuri
sincronizate pentru a eficientiza bătălia.

Povestea se conturează în jurul
aceleiaşi perioade ca şi în Dragon Age: Origins, in rolul unui
refugiat din Lothering, care a scăpat devastarii satului său natal.
Jucătorul este nevoit să se lupte pentru a supravieţui într-o lume
aflată în continuă schimbare, trebuie să găsească aliaţi care să îl
ajute în lupta şi să devină campionul teritoriului Kirkland pentru
a-şi ocupa locul în istorie.

La selectarea personajului,
jucătorul poate allege un caracter atât masculin cât şi feminin,
având la dispoziţie trei clase de lupta (Warrior, Mage, Rogue) iar
producătorii precizează şi de „oportunităţile romantice” care pot
avea loc de-a lungul poveştii, in funcţie de deciziile luate de
jucător.

De asemenea, acţiunea se desfăşoară
pe parcursul a 10 ani din joc şi aceleaşi decizii vor modifica
dramatic modul în care trec aceşti ani.

Dragon Age II

Un neajuns al jocului este faptul că
utilizatorul nu poate alege altă rasă pentru personajul principal
decât cea umană însă jocul compensează acest lucru printr-o
desfăşurare non-lineară bazată numai pe deciziile şi acţiunile
luate pe parcurs (şi de interfaţa duală de luptă despre care vom
vorbi imediat).

De asemenea, jucătorul poate opta
pentru a importa personaje din episodul anterior, Dragon Age:
Origins, dar şi aceste decizii vor influenţa lumea
încojurătoare.

Reprezentanţi Bioware spun că nu
trebuie sa joci întâi primul episod pentru a experimenta Dragon Age
II, jucătorul adaptându-se imediat la poveste şi la gameplay.

Un aspect special al acetui episod
este introducerea sistemului dual de luptă.

Dragon Age II

Jucătorul va putea juca acest RPG în
modul clasic, intuitiv, bazat pe decizii luate instant în funcţie
de luptă unde poţi schimba între caracterele din party-ul tău
(celelalte fiind controlate de un AI foarte bine pus la punct) dar
şi într-un mod nou, tactic, unde se poate pune pauză şi se pot
programa acţiuni simultane tuturor membrilor party-ului pentru a
eficientiza 100% lupta.

Utilizatorul va avea de ales şi
dintr-o varietate destul de mare de abilitati, specializări şi
vrăji pentru a-şi customiza caracterul după bunul plac.

Faţă de episodul anterior, în Dragon
Age II jucătorul îşi va putea învăţa abilităţile într-un nou sistem
de „talent tree” unde va fi liberă alegere ce skill se învaţă şi ce
nu, eliminând modul clasic şi plictisitor în care trebuie să le
înveţi unul după altul pentru a le debloca pe cele mai
puternice.

Dragon Age II

Pentru cei curioşi, iată care sunt
şi cerinţele minime pentru
Dragon Age II
:

Procesor: Intel Core 2 Duo (sau
echivalent) la 1.8 Ghz sau AMD Athlon 64 X2 la 1.8 Ghz

Sistem de operare: Windows Xp cu
Service Pack 3, Windows Vista cu Service Pack 2 sau Windows 7

RAM: 1 GB (1.5 GB în cazul Windows
Vista sau Windows 7)

Video: ATI Radeon HD 2600 Pro la 256
Mb sau Nvidia Geforce 7900 GS la 256 Mb

Sunet: DirectX 9.0c

Jocul va fi disponibil în limbile
Engleză, Franceză şi Germană.

Puteţi donwloada şi
un set de wallpapere de aici
, cu rezoluţii cuprinse între
1024×768 şi 1920×1200 pixeli.

Părţi pozitive
  • Mediu de joc open-world întins pe sute de Km²
  • Grafică de bună calitate şi maşini modelate fidel
  • Condiţii meteorologice variate
  • Existenţa unui sistem de damage
  • Mod de joc multiplayer
Părţi negative
  • Mod single-player dificil de parcurs, cu misiuni banale şi repetitive
  • Sistem de damage inconsistent, limitat mai mult la efecte vizuale
  • Nu există pietoni pe trotuare, iar traficul din oraşe prezintă prea puţine provocări.
  • Putem prelua controlul avatarului nostru doar în unnele situaţii şi nu putem coborâ din maşină pentru a explora la pas lumea de joc.