Noua aplicaţie Facebook Gaming, concurenţă pentru Twitch şi YouTube

Autor: Cosmin Aionita | 21.04.2020
Noua aplicaţie Facebook Gaming, concurenţă pentru Twitch şi YouTube

Având în vedere că atât de multă lume este nevoită acum să-şi petreacă mai tot timpul în propriile case, jocurile video au devenit una dintre cele mai populare metode de divertisment. Astfel, cei de la Facebook, pentru a profita de acest trend ascendent, au decis să grăbească apariţia aplicaţiei mobile Facebook Gaming, aceasta fiind lansată cu luni de zile înainte de termenul planificat iniţial, în încercarea de a concura Twitch sau YouTube.

Aplicaţia Facebook Gaming este gratuită, fiind disponibilă deja în Google Play Store pentru dispozitivele bazate pe sistemul de operare Android, urmând ca o versiune pentru iOS să-şi facă apariţia imediat ce va fi aprobată de Apple. Aceasta aventurare a celor de la Facebook în domeniul jocurilor video era programată iniţial pentru luna iunie a acestui an, însă compania a decis să grăbească lucrurile după ce a observat o creştere a popularităţii a jocurilor pe timp de carantină, dupa spusele lui Fidji Simo, conducătorul diviziei care se ocupă de aplicaţia Facebook Gaming.

Chiar şi acum, puteţi urmări şi streamui jocuri prin intermediul aplicaţiei principale Facebook, însă, chiar şi cu o bază de utilizatori lunară de peste 2,5 miliarde de persoane, aceasta nu poate face faţă aplicaţiilor consacracte din acest domeniu. Conform Streamlabs, soluţia Facebook este abia a treia într-un clasament dominat de YouTube de la Google şi Twitch de la Amazon. Nu este de mirare, având în vedere că Facebook nu oferă nici măcar 5% din conţinutul disponibil pe Twitch, prin intermediul căruia utilizatorii au transmis nu mai puţin de 121,4 milioane de ore din jocurile preferate.

Prin lansarea acestei aplicaţii dedicate, cei de la Facebook speră să-şi creeze totuşi o piaţă proprie, concentrându-se pe un segment trecut cu vedere de concurenţă: jocurile dedicate dispozitivelor mobile. O astfel de abordare ar putea funcţiona, având în vedere că publicul consumator de Facebook este prezent preponderent pe platformele mobile, dar şi prin evitarea unei concurenţe directe în domeniul streaming-ului de jocuri pentru PC şi console, unde bătălii acerbe se dau între Twitch şi Mixer, soluţia celor de la Microsoft.

Cu ajutorul aplicaţiei Facebook Gaming, utilizatorii îşi vor putea transmite propriile sesiuni de jucat prin simpla apăsare a butonului “Go Live”, în timp ce alte platforme necesită aplicaţii suplimentare pentru a putea face streaming din jocurile dedicate dispozitivelor mobile.

Stream-urile astfel rezultate vor putea fi transmise şi pe paginile personale de Facebook ale utilizatorilor, pentru a atrage şi urmăritori din afara aplicaţiei dedicate Facebook Gaming. Momentan, Facebook Gaming nu va include publicitate, veniturile urmând să rezulte din comisioane aplicate sistemului de “stele”, versiunea celor de la Facebook pentru donaţiile în bani reali pe care privitorii le pot face către streameri.

Facebook Gaming