Nintendo pregăteşte o nouă consolă pentru 2012

| 26.04.2011
Nintendo pregăteşte o nouă consolă pentru 2012

Perioada sărbătorilor de Paşte s-a aflat, în acest an, sub
semnul celor de la Nintendo, aceştia confirmând prin intermediul
unei declaraţii oficiale că pregătesc o nouă consolă pentru
viitorul an fiscal
al companiei.

Confirmarea a venit în urma numeroaselor zvonuri ce au împânzint
Internetul, care, încă de săptămâna trecută, vorbeau despre noul
hardware pe care Nintendo îl proiectează pentru a combate
avântul luat de PlayStation 3 şi Xbox 360 în ultima
vreme
. După ce a dominat piaţa consolelor începând cu
2006, când a fost lansat Wii, cifrele de vânzări înregistrate în
ultimul an nu au mai fost mulţumitoare pentru gigantul japonez.

Nintendo Project Cafe

Astfel, Wii a fost întrecut în Statele Unite ale Americii de
Xbox 360 (ajutat de accesoriul Kinect lansat în
toamna trecută) şi de PlayStation 3 (cu ajutor şi din partea
motion controller-ului PlayStation Move) în
pieţele din Europa şi Japonia. Aceste motive, cumulate cu
suportul software limitat oferit de publisherii cu
renume
pentru consola Wii, i-au determinat pe Nintendo să
facă pasul spre o consolă de nouă generaţie.

Din păcate, detaliile oficiale se opresc aici, lăsând cale liberă
zvonurilor de tot felul. Astfel, noua consolă Nintendo (al carui
nume de cod pare a fi Project Cafe) îşi întoarce din nou privirile
către gamerii hardcore, ignoraţi, în cea mai mare parte, de
Nintendo Wii. Noul sistem Nintendo se zvoneşte că ar fi bazat pe
un procesor IMB PowerPC cu trei nuclee, similar ca
arhitectură cu cel din Xbox 360, însă tactat la frecvenţe
superioare.

Nintendo Project Cafe

De asemenea, se presupune că Nintendo îşi va continua
parteneriatul cu AMD/ATi si pentru noua consola, aceasta urmand sa
beneficieze de un chip video bazat pe arhitectura R700,
capabil de rezoluţii Full HD 1080p
. Cu o asemenea
configuraţie, Nintendo ar putea foarte uşor să beneficieze de
portări ale jocurilor dezvoltate iniţial pentru Xbox 360,
PlayStation 3 sau PC
şi, de ce nu, chiar de titluri
exclusive, care să se folosească de puterea sporită a configuraţiei
sale hardware.

Însă nu puterea brută a fost atuul generaţiilor anterioare de
console ale celor de la Nintendo, japonezii având câţiva aşi în
mânecă pentru noul Project Cafe. Astfel, se zvoneşte că
design-ul de tip telecomandă al controllerelor pentru Wii
va fi abandonat
în favoarea unuia clasic, care aminteşte
de vechile gamepad-uri de GameCube.

Nintendo Project Cafe

Partea interesantă este însă reprezentată de presupusa
prezenţă a unui touch screen de 6″
pe fiecare astfel de
controller, care va permite recepţia unui stream video
venit direct de la consolă, pentru ca jocurile să poată fi
experimentate şi în lipsa unui televizor normal
(de unde
vine şi alt presupus nume ale consolei – Nintendo Stream). De
asemenea, graţie ecranului senzitiv la atingere, controlul în
anumite tipuri de jocuri ar trebui să fie serios îmbunătăţit.

Nintendo Project Cafe

Mai mult, zvonurile amintesc şi de compatibilitatea
completă cu Nintendo Wii
şi accesoriile acestuia, dar şi
de posibilitatea de a reda filme HD, prin intermediul
drive-ului Blu-ray, care se presupune că va fi
implementat în noua consolă. Deşi din punct de vedere hardware pare
capabil, se pare că noul sistem Nintendo nu va oferi suport
pentru afisarea 3D stereoscopică
, aceast feature intrând
în conflict direct cu strategia pe care japonezii au abordat-o în
cazul consolei portabile Nintendo 3DS (3D fără necesitatea purtării
unor ochelari suplimentari).

Nintendo Project Cafe

Consola Nintendo se pare că va fi produsă în fabricile celor de
la Foxconn, urmând a fi comercializată din 2012, la un preţ
estimat de 350-400$
. Cel mai probabil, vom primi
confirmările oficiale în ceea ce priveşte acest nou sistem dedicat
jocurilor la ediţia din acest an a expoziţiei E3, unde Nintendo a
anunţat că noua consolă va fi prezentată într-o stare
funcţională
, pentru a putea fi încercată de gameri şi
jurnalişti.

Părţi pozitive
  • grafică bogată în detalii, performanţă satisfăcătoare
  • opţiuni cuprinzătoare în ceea ce priveşte tuning-ul
  • tot ce a facut din Shift un joc reuşit
  • cockpit pentru toate maşinile
Părţi negative
  • sărăcăcios în comparaţie cu concurenţa
  • iluminarea artificială
  • Autolog subdezvoltat pe PC
  • control problematic