Jocurile DirectX 11 actuale justifică o nouă generaţie de console!

| 05.04.2011
Jocurile DirectX 11 actuale justifică o nouă generaţie de console!

Progresele tehnologice înregistrate de cele mai noi motoare
grafice DirectX 11, printre care şi o versiune
puternic optimizată de Unreal Engine, reprezintă o
motivaţie suficient de bună pentru saltul la o nouă generaţie de
console! Afirmaţia aparţine însuşi vicepreşedintelui Epic
Games
, Mark Rein, într-un interviu acordat publicaţiei
Develop.


Rein a mai afirmat şi că tehnologia DirectX 11,
prezentă în cea mai nouă versiune a motorului Unreal Engine
reprezintă un progres major, atât din punct de
vedere tehnologic dar şi al aspectului vizual, condiţii în care
costurile tranziţiei la o nouă generaţie de console sunt
justificate. Comentariile vin la puţin timp după prezentarea unui
nou demo tehnologic, cu ocazia evenimentului Game
Developers Conference 2011.

Samaitan real-time demo a fost conceput pentru
a demonstra adevăratul potenţial oferit de API-ul DirectX
11,
în combinaţie cu acceleratoarele grafice actuale şi o
versiune actualizată de Unreal Development Kit. În
timp ce cerinţele de sistem pot fi interpretate ca o adevărată
scrisoare de dragoste pentru companiile producătoare de hardware,
grafica foarte spectaculoasă nu face decât să arate încă odată cât
de depăşită tehnologic este generaţia actuală de console.

Printr-o aluzie făcută la adresa Apple, care
tocmai a lansat o tabletă iPad
2
cu un motor grafic de nouă ori mai rapid
decât cel folosit în generaţia anterioară, Mark Rein a subliniat
faptul că ritmul actual al progreselor tehnologie va permite
rularea şi pe tabletă a versiunii demonstrative de Unreal Engine în
doar câţiva ani. Totuşi, acest demo este adresat
fabricanţilor de console,
cu scopul de a demonstra poate
fi realizat cu o nouă generaţie de console şi nivelul de la care
acestea ar putea concura PC-urile actuale, ajunse oricum la limita
posibilităţilor tehnologice din punct de vedere al facilităţilor de
accelerare 3D.

Părţi pozitive
  • vocile personajelor
  • un început oarecum reuşit de poveste
Părţi negative
  • doar două ore de joc efectiv
  • puzzle-uri mult prea simple
  • compresia oribilă folosită pe fişierele de voci
  • stilul grafic copilăresc