Jocurile care vor beneficia de pe urma tehnologiei RTX de la NVIDIA

Autor: Cosmin Aionita | 25.01.2019
Jocurile care vor beneficia de pe urma tehnologiei RTX de la NVIDIA

Săptămâna trecută, în cadrul acestui articol, am discutat pe larg despre noile tehnologii introduse de familia de plăci video NVIDIA GeForce RTX, despre câteva dintre funcţiile grafice posibile graţie acestora, precum şi despre impactul pe care folosirea diferitelor implementări de ray tracing în timp real îl va avea asupra procesului de realizare a viitoarelor jocuri ce vor îmbrăţişa această nouă abordare.

Evident, teoria sună întotdeauna bine, însă, după cum spune şi vechea zicală, „practica ne omoară”. Aşadar, am decis să aruncăm o privire către jocurile propriu-zise ce oferă (sau urmează să ofere) suport pentru tehnologiile prezente în gama de plăci video RTX şi să facem o selecţie a celor mai promiţătoare zece titluri care vor beneficia de diferite efecte bazate pe rutinele de ray tracing în timp real accelerate hardware sau de impresionantele tehnici de anti-aliasing şi reconstrucţie realizate cu ajutorul inteligenţei artificiale (DLSS).


BATTLEFIELD V
(DICE/Electronic Arts)

Deşi nu atât de bine primit de public pe cât s-ar fi aşteptat Electronic Arts, cel mai recent joc al studioului DICE este, în momentul de faţă, „campionul” implementărilor tehnologiilor RTX, oferind deja posibilitatea de a afişa reflexii realizate cu ajutorul funcţiilor de ray tracing în timp real. Graţie acestora, suprafeţele reflectorizante din joc beneficiază de un upgrade sesizabil, fiind capabile să reflecte întregul mediu înconjurător, indiferent de unghiul din care sunt privite, fiind eliminate astfel restricţiile specifice implementărilor învechite de cube mapping sau screen space reflections. Evident, performanţa, atunci când funcţiile RTX sunt pornite, are de suferit, însă viitoarele update-uri pentru joc promit să ofere optimizări suplimentare în acest sens, precum şi mult aşteptata implementare a DLSS, inclusiv pentru rezoluţiile mai mici de 4K.

Data lansării: deja disponibil pe piaţă


FINAL FANTASY XV: WINDOWS EDITION
(Square Enix)

Ediţia pentru PC a JRPG-ului Final Fantasy XV nu este tocmai o noutate pentru pasionaţii de jocuri, însă, graţie tehnologiei DLSS (Deep Learning Super Sampling), rularea jocului în rezoluţie 4K (3840×2160) devine mai accesibilă ca oricând. După cum v-am povestit în articolul iniţial, cu ajutorul rutinelor avansate de inteligenţă articială, o imagine de rezoluţie inferioară poate fi „reconstruită” în 4K, eliberând astfel din resursele hardware existente, ce pot fi apoi „investite” în rularea jocului la un framerate superior. Momentan, tehnologia DLSS nu este accesibilă în Final Fantasy XV decât atunci când rulaţi jocul în rezoluţie 4K.

Data lansării: deja disponibil pe piaţă


SHADOW OF THE TOMB RAIDER
(Eidos Montreal/Nixxes Software/Square Enix)

În cadrul debutului familiei de plăci video GeForce RTX din vara anului trecut, Shadow of The Tomb Raider a fost unul dintre jocurile folosite de NVIDIA pentru a demonstra cum folosirea rutinelor de ray tracing în timp real poate duce la afişarea unor umbre mult mai realiste. Deşi eram constienţi că implementarea RTX nu va fi disponibilă chiar în momentul lansării jocului, urmând să fie adăugată prin intermediul unui update ulterior, ne-am fi aşteptat ca Nixxes Software (echipa responsabilă pentru adaptarea jocurilor Tomb Raider pentru PC) să se mişte un pic mai repede în privinţa lansării acestui update.

Data lansării: jocul este deja disponibil, va primi funcţionalitate RTX prin intermediul unui viitor update


METRO EXODUS
(4A Games/Deep Silver)

Jocurile seriei Metro au fost mereu considerate pioneri ai tehnologiilor implementate, Metro 2033, la vremea sa, fiind unul dintre primele titluri ce au adoptat DirectX 11, spre exemplu. Iar viitorul Metro Exodus, ce urmează să-şi facă apariţia în mai puţin de o lună, nu face excepţie de la această regulă. De această dată, talentaţii programatori de la 4A Games au folosit RTX pentru a implementa în Metro Exodus iluminare globală şi ambient occlusion realizate cu ajutorul tehnicilor de ray tracing în timp real. Astfel, pe lângă ambiţiile mult mai extinse ale jocului propriu-zis, ce promite niveluri întinse, deschise, în multiple regiuni, avem şi certitudinea că Metro Exodus va fi unul dintre cele mai arătoase jocuri ale anului.

Data lansării: 15 februarie 2019


ANTHEM
(BioWare/Electronic Arts)

Anthem este, dacă îmi este permisă această abordare, răspunsul celor de la Electronic Arts în faţa succesului înregistrat de seria Destiny de la Activision („divorţată” între timp de publisher şi rămasă sub controlul studioului producător Bungie). Avem parte de acelaşi mediu de joc deschis, de o combinaţie similară a mecanicilor de third person shooter cu cele de RPG online, luminile reflectoarelor, în Anthem, urmând să cadă însă pe exosuit-urile numite Javelins, dotate cu arme şi abilităţi pe care jucatorii le vor putea îmbunătăţi. Cireaşa de pe tort este însă suportul pentru tehnologia DLSS oferită de gama RTX de la NVIDIA, confirmat chiar la începutul acestui an.

Data lansării: 22 februarie 2019


CONTROL
(Remedy Entertainment/505 Games)

Finlandezii de la Remedy Entertainment reprezintă un alt studio care, de-a lungul anilor, a reuşit să revoluţioneze domeniul grafic graţie jocurilor din seriile Max Payne sau Alan Wake. Control – cel mai nou proiect al Remedy, dezvăluit la E3 2018 – nu se va lăsa mai prejos, fiind confirmat suportul pentru RTX: jocul va beneficia de iluminare globală, relflexii şi umbre redate cu ajutorul funcţiilor de ray tracing în timp real. Acţiunea din Control va avea loc într-un zgârie-nori gigantic, ce joaca rolul de poartă către alte dimensiuni, în centrul poveştii aflându-se Jesse Faden, forţată să intervină atunci când clădirea este invadată de Hiss, o forţă străină care corupe totul şi ucide tot ce-i stă în cale. Prin circumstanţe misterioase, Jesse este înzestrată cu abilităţi supranaturale, cum ar fi telechinezia, producătorii promiţând scene de acţiune ultra-spectaculoasă, un nivel ridicat de interactivitate cu mediul înconjurător, precum şi decoruri destructibile.

Perioada lansării: în cursul anului 2019


MECHWARRIOR 5: MERCENARIES
(Piranha Games)

MechWarrior 5: Mercenaries este primul joc single player al seriei din ultimii 15 ani, fiind construit în jurul unei campanii ce va avea la bază alegerile jucătorului. Povestea va începe în anul 3015, protagonistul urmând să fie un mercenar începător, aruncat în focurile luptei din the Third Succession War. Jocul va include şi o componentă complexă de gestionare a finanţelor şi întreţinere a roboţilor de luptă BattleMechs. MechWarrior 5 este creat cu ajutorul Unreal Engine 4 şi va oferi suport pentru o sumedenie de funcţii RTX: reflexii în timp real, umbre şi ambient occlusion. Nu în ultimul rând, jocul va include şi suport pentru DLSS.

Data lansării: 10 septembrie 2019


ASSETTO CORSA COMPETIZIONE
(Kunos Simulazioni/505 Games)

Dacă sunteţi interesat de un simulator auto care să ducă realismul la un nivel mai avansat decât în titlurile mainstream precum Gran Turismo sau Forza Motorsport, Assetto Corsa Competizione s-ar putea să fie exact ceea ce căutaţi. Avem de-a face cu un nou titlu dezvoltat cu ajutorul motorului grafic Unreal Engine 4, acesta fiind deja disponibil, în regim Early Access, prin intermediul Steam. Un update viitor va aduce şi mult doritele funcţii RTX realizate prin intermediul ray tracing-ului efectuat în timp real: reflexiile, umbrele şi ambient occlusion.

Data lansării: jocul este deja disponibil în versiune Early Access, va primi funcţionalitate RTX prin intermediul unui viitor update


ATOMIC HEART
(Mundfish)

Atomic Heart combină aventura şi secvenţele de first person shooter cu o poveste ce se desfăşoară într-un univers paralel, în perioada de apogeu a Uniunii Sovietice. Jucătorii vor intra în pielea unui agent special, trimis de guvernul sovietic într-o misiune de recuperare a unui obiect strict secret. Atomic Heart reprezintă, de asemenea, una dintre cele mai impresionante implementări ale tehnologiilor RTX, funcţiile de ray tracing urmând să fie folosite pentru reproducerea reflexiilor, umbrelor şi efectului de ambient occlusion. În plus, jocul celor de la Mundfish va oferi şi suport pentru DLSS.

Perioada lansării: în cursul anului 2019


SERIOUS SAM 4: PLANET BADASS
(Croteam/Devolver Digital)

Chiar dacă a îmbătrânit, Sam „Serious” Stone nu se lasă atât de uşor de vechile obiceiuri, fiind gata din nou să înfrunte şi să reducă la tăcere forţele malefice trimise de Mental. Producătorii promit un shooter spectaculos, bazat pe conceptul de acţiune non-stop care a consacrat seria, Sam urmând să primească ajutor pe parcursul noii sale aventuri de la o serie de aliaţi, alături de care va explora mediile de joc întinse, pline de secrete, obiective secundare şi ambuscade. De asemenea, de această dată, Sam va putea conduce şi anumite vehicule, precum o motocicletă sau un papamobil blindat. Toate acestea vor arăta mai bine ca niciodată, Serious Sam 4 urmând să ofere suport pentru DLSS.

Data lansării: N/A


Bineînţeles, noile tehnologii oferite de gama de plăci video NVIDIA GeForce RTX nu se vor limita doar la titlurile amintite mai sus, numeroase alte jocuri urmând să includă suport pentru acestea. Efectele redate cu ajutorul funcţiilor de ray tracing în timp real se vor regăsi şi în titluri orientate către mediul online, precum Enlisted de la Gaijin Entertainment (un squad-based MMO FPS bazat pe cel de-al Doilea Război Mondial), Justice de la NetEase (un MMO oriental, ce pune accentul pe arte marţiale) sau în JX3 de la Kingsoft (un alt MMORPG chinezesc). De asemenea, DLSS promite să devină o prezenţă constantă în viitoarele jocuri, precum şi în titluri mai vechi, ce vor primi update-uri în acest sens: Ark: Survival Evolved, Hitman 2, PlayerUnknown’s Battlegrounds sau We Happy Few.