L.A. Noire: jazz, crime, împuşcături şi mimică facială cum nu s-a mai văzut!

| 10.03.2011
L.A. Noire: jazz, crime, împuşcături şi mimică facială cum nu s-a mai văzut!

L.A. Noire este un joc politist dezvoltat de Team Bondi care va
fi publicat de către Rockstar Games, reproducând un „Los Angeles”
al anilor 1940, unde jucătorii vor avea ocazia de a rezolva mai
multe crime misterioase într-un joc cu final variabil.

Iniţial jocul a fost anunţat numai pentru Sony Playstation 3,
dar ulterior a fost raportată şi varianta pentru Microsoft Xbox 360
iar lansarea oficială va avea loc pe 17 mai 2011.

Dupa cum este numit, L.A. Noire este inspirat din filmele
politiste ale anilor 1940 – 1950, imitând stilul vizual şi
tematicele morale şi sexuale ale acelei ere, adăugând şi o coloana
sonoră de jazz clasic superbă.

Intriga

Acţiunea are loc în anul 1947 în Los Angeles-ul de după al
doilea război mondial unde jucătorii vor intra în rolul lui Cole
Phelps, un veteran de război care, întors din război, îşi începe
cariera de detectiv în cadrul LAPD (Los Angeles Police Department).
El va trebui sa elucideze mai multe crime misterioase de-a lungul
jocului folosind atât abilitaţi interogative cât şi forţa brută,
acolo unde va fi necesară.

Faţă de alte jocuri publicate de Rockstar Games, precum Grand
Theft Auto, utilizatorul va juca de partea legii, încercând sa
prindă şi să trimită la închisoare criminalii, în loc sa fure
maşini şi să calce pietonii pe trotuar.

Gameplay

L.A. Noire promite multe şi cand zic multe, chiar ma refer
multe! Să vedem câteva aspecte care au ajutat la crearea şi mai
ales la dezvoltarea acestui joc.

Producătorii au analizat peste 180.000 de poze din
arhivele ziarelor din Los Angeles, din perioada 1940 – 1950.
Scenariul jocului are peste 2200 de pagini şi toate personajele din
joc sunt interpretate de actori reali, pentru a avea fiecare
o personalitate unică.

L.A. Noire

Pentru animaţie, Team Bondi au realizat scanări ale întregului
corp (Full Body Motion Capture) şi aria de joc se întinde pe o
suprafaţă de 20 de kilometri pătraţi, reali. Jocul va avea
aproximativ 20 de cazuri de elucidat, fiecare luând între 45
şi 90 de minute pentru a le rezolva, cumulând un total de
aproximativ 20 de ore de joc continuu. De asemenea, 140
de interioare
au fost create special pentru a oferi o senzaţie
cât mai reala a oraşului Los Angeles.

Jucătorul va trebui să anticipeze, să gandească şi să ia decizii
pe moment care îi vor afecta progresul anchetelor.

Un aspect forte al L.A. Noire va fi dialogul între personaje,
unde Team Bondi speră să revoluţioneze modul în care percepem
jocurile 3D, ei prezentând cea mai avansată tehnologie de redare a
feţei umane.

Zeci de camere pozitionate în fel de fel de unghiuri au fost
folosite pentru a înregistra mimica feţelor actorilor şi,
faţă de orice joc văzut pănă acum, jucătorul va putea realiza dacă
cel cu care vorbeşte în joc îl minte sau spune adevărul.

Ca să evidenţiem şi mai mult gradul de libertate oferit
jucătorului în L.A. Noire, acesta va putea opta să conducă singur
maşina sau va putea să îşi roage partenerul să conducă, pentru a
admira oraşul şi pentru a asculta putin jazz. De asemenea dacă vă
plictisiţi deplasându-vă cu maşina prin oraş, va exista şi opţiunea
să ajungeţi direct la destinaţie.

L.A. Noire

Pentru cei pasionaţi, Rockstar a anunţat şi o serie de
add-on-uri care vor putea fi cumpărate ulterior, care vor oferi
misiuni noi şi diverse medalii care îi vor dezvolta personalitatea
personajului principal, de exemplu pentru a intui şi mai bine când
persoanele interogate mint sau nu.

L.A. Noire promite mult şi din cum arată trailer-ele, se pare că
Rockstar va avea un mare succes în rândul jucătorilor reuşind de
fiecare dată să aducă ceva nou, cu fiecare joc lansat.

Părţi pozitive
  • vocile personajelor
  • un început oarecum reuşit de poveste
Părţi negative
  • doar două ore de joc efectiv
  • puzzle-uri mult prea simple
  • compresia oribilă folosită pe fişierele de voci
  • stilul grafic copilăresc